| 
	Több éves tapasztalattal a hátam mögött mondhatom, az alábbi jó tanácsok sokat segíthetnek a nagy nap lebonyolításában. Nem kötelező betartani ezeket, de érdemes megfogadni, mert ez a nap a jókedvről, a mulatozásról szól és nem a kapkodásról, rohanásról, idegeskedésről. 
	  
	  
	- készíts egy menetrendet – forgatókönyvet- a nagy napra. Legyen benne minden, ami számotokra fontos lehet. Pl.: a polgári    szertartás helye, időpontja, címe, a templomi ceremónia helye ideje, pontos címe, a vacsora helyszíne, címe, fotós-, videós-,   virágkötő-,anyakönyvezető-,zenész-,étterem-,rendezvényszervező-,vőfély-,cukrászda- telefonszáma,elérhetősége,kapcsolattartóval 
	  
	- túl szoros időbeosztást ne készíts, mert ha véletlenül valami csúszik, akkor az egész program borulhat, és csak az idegeskedés lesz belőle. Bőven elég, ha 30 perces időközök vannak 
	  
	- helyszín választásánál vedd figyelembe a vendégek létszámát. Egy főre kb.1-1, 5 m2 területet számolj! 
	  
	- ha sátras esküvőt terveztek, mindenképpen gondolja arra, hogy a levegő beszorulhat és fülledt lesz a levegő alatta 
	  
	- dekorációval ellehet rontani egy nagyon jó esküvőt is, nem csak feldobni. Ha tehetitek bízzátok profira a dekoráció készítését. 
	  
	- ha rendezvényszervező céget bíztok meg, mindent előre beszéljetek meg, sőt nem árt, ha papíron is rögzítitek a megbeszélteket 
	  
	- a szertartások után a gratulációt fogadjátok a vendégektől, de lehetőleg ne a bejáratban. 
	  
	- esküvői menet az egyik leglátványosabb része az esküvőnek. Ha megoldható akkor  indenképpen érdemes lakodalmas menetben végig menni a ceremónia színhelyéről a vacsora helyszínére,de a város egyik végéből a másikba ez meggondolandó 
	  
	- mindig figyeljetek a vendégekre, folyamatosan járjatok körbe a vendégnél és beszélgessetek velük. Fontos, hogy érezzék, hogy odafigyeltek rájuk 
	  
	- a vendégekkel együtt menjetek be az étterembe, és az ajtónál kínáljátok meg Őket egy Welcome drink-kel 
	  
	- üljetek le a zenészekkel beszélni, ha van demó anyaguk, hallgassátok meg, beszéljétek meg, mennyi szünetet tartanak, illetve fogyaszthatnak –e alkoholt. Nincs annál rosszabb mikor a zenészek teljesen „elázva” össze-vissza játszanak 
	  
	- a vacsora előtt illik megköszönni a vendégeket részvételét, illetve érdemes a házigazdákat egy pohárköszöntővel megtisztelni 
	  
	- ne feledjétek el, ez a Ti napotok. Itt minden arról szól, hogy Ti jól érezzétek magatokat. Ne sértődjetek meg semmin, vagy ha mégis akkor ezt ne itt és ne ezen a napon mutassátok ki. Csak a szép dolgokkal foglalkozzatok! Ne feledjétek, mosolyogjatok egyfolytában! 
	  
	- ez a Ti esküvőtök, ezt ne felejtsétek el! Minden csak úgy történjen, ahogy Ti szeretnétek.nem kell megfelelni senkinek, illetve nem kell ugyanolyan esküvőt tartani, mint amilyen a keresztanyáé vagy a szomszédé volt 
	  
	- ültetési rendet illetve ültető kártyát mindenképpen érdemes készíttetni, hiszen ez alapján mindenki könnyen megtalálja a neki szánt helyet 
	  
	- a vőfély/ceremónia mester kiválasztása előtt mindenképpen személyesen üljetek le vele beszélni, mondjátok el az elképzeléseiteket, illetve kérjétek ki a tanácsát, hiszen több esküvőt már levezetett, nagyobb tapasztalattal rendelkezik, mint a második szomszéd, aki állandóan mondja a jó tanácsokat 
	  
	- a meghívókat személyesen illik eljuttatni a vendégeknek, ha saját magatok készítitek sokkal meghittebb és bensőségesebb. Kétféle meghívóra van szükség, ha vannak olyanok, akik csak a szertartásra hivatalosak illetve a vacsorára is. Egyszerűbb megoldás, ha egyféle meghívót készítetek és a vacsora vendégeknek egy kis kísérő kártyát tesztek mellé a vacsora helyszínének a megjelölésével. 
	- a távozó vendégektől illik személyesen elköszönni, illetve egy kis útravalót szoktak részükre  csomagolni süteményből vagy az ünnepi menűből. |